Regulamin
Regulamin Długoterminowej Wypożyczalni „Metrorower elektryczny”
§1
DEFINICJE
Definicje pojęć użytych w niniejszym Regulaminie:
- abonament – należy przez to rozumieć wynagrodzenie płacone przez Klienta na rzecz GZM w zamian za wynajem roweru na podstawie Umowy, w formie przelewów bankowych;
- Adres e-mail –metrorowerelektryczny@transportgzm.pl.
- Cennik – cennik Długoterminowej Wypożyczalni „Metrorower elektryczny”, określający szczegółowo cenę abonamentu, opłat dodatkowych w ramach DWR oraz kosztów napraw i części zamiennych, stanowiący załącznik do Regulaminu;
- DWR – należy przez to rozumieć skróconą nazwę przedsięwzięcia pn. Długoterminowa Wypożyczalnia „Metrorower elektryczny” obejmującego wynajem, serwis oraz zarządzanie flotą rowerów elektrycznych będących własnością GZM;
- GZM – należy przez to rozumieć Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię podmiot zarządzający DWR, obejmujący swoim obszarem gminy wchodzące w skład GZM;
- kaucja –należy przez to rozumieć nieoprocentowane zabezpieczenie o charakterze pieniężnym wpłacane na konto GZM przed odebraniem roweru, w formie przelewów bankowych, służące do pokrycia roszczeń GZM związanych z niewywiązywaniem się Klienta z postanowień Umowy i Regulaminu;
- Klient – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat, posiada pełną zdolność do czynności prawnych, mieszka na terenie GZM, zarezerwowała rower oraz zaakceptowała Regulamin i poprzez zawarcie Umowy przystąpiła do DWR zgodnie z par. 2 niniejszego Regulaminu;
- okres rozliczeniowy (okres najmu) – należy przez to rozumieć okres jednego miesiąca, przy czym miesiąc odpowiada 30 kolejnym dniom kalendarzowym, liczonym od dnia wydania Metroroweru elektrycznego, który datą odpowiada dniowi zawarcia Umowy. W przypadku, gdy koniec okresu rozliczeniowego przypada na dzień wolny od pracy, Umowa zostaje wydłużona do pierwszego dnia roboczego przypadającego po dniu wolnym;
- Regulamin – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin opisujący reguły i warunki korzystania z DWR oraz zakres praw i odpowiedzialności Klienta. Akceptacja Regulaminu i spełnienie wszystkich warunków w nim określonych stanowi podstawę i warunek zezwolenia na korzystanie przez Klienta z DWR;
- rower –należy przez to rozumiećMetrorower elektryczny o maksymalnej nośności 125 kg wraz z bagażem, udostępniony Klientowi przez Serwis GZM w ramach Umowy, przeznaczony do użytku dla osób pełnoletnich;
- Serwis GZM – należy przez to rozumieć podmiot realizujący prowadzenie DWR w imieniu GZM na podstawie Umowy Nr PI/195/2024 o prowadzenie długoterminowej wypożyczalni rowerów, zawartej w dniu 30.12.2024 r., tj. SERWIS GZM sp. z o.o. z siedzibą Tarnowskich Górach (42-600) przy ul. Wojska Polskiego 8, 41-200 Sosnowiec.Pokoj1 (KRS: 0001019526 | NIP: 6452579504 | REGON: 524477742);
- Umowa – należy przez to rozumieć Umowę zawieraną pomiędzy Klientem, a GZM, której przedmiotem jest długoterminowy wynajem roweru;
- usterka – należy przez to rozumiećlosowy defekt powstały wskutek normalnego korzystania z roweru lub baterii (m.in. przebita dętka, zużyte klocki hamulcowe, zużyty/ urwany łańcuch, rozregulowana przerzutka, pęknięta szprycha, scentrowane koło);
- uszkodzenie – należy przez to rozumiećdefekt roweru, baterii lub ładowarki spowodowany ich nieprawidłowym używaniem przez Klienta lub powstały wskutek zdarzenia losowego. Za uszkodzenie może być również uważany brak istniejących elementów wyposażenia roweru (m.in. baterii, siodełka, przedniej lampki, podpórki);
- zwrot roweru – należy przez to rozumieć – zwrócenie przez Klienta Metroroweru elektrycznego w wyznaczonym przez Serwis GZM miejscu.
§2
REZERWACJA I ZAWARCIE UMOWY
- Przed zawarciem Umowy Klient dokonuje rezerwacji roweru na Stronie internetowej metrorowerelektryczny.transportgzm.pl. Podczas rezerwacji roweru Klient zobowiązany jest wskazać: imię, nazwisko, nr telefonu, Gminę oraz swój adres e-mail. Po przesłaniu rezerwacji w sposób wyżej określony oraz potwierdzeniu wpłynięcia kaucji, jak i opłaty za abonament możliwe jest zawarcie Umowy.
- W przypadku dokonania rezerwacji oraz braku dokonania opłat i braku odpowiedzi (nie odbierania telefonu, braku odpowiedzi na wiadomość e-mail) w terminie 3 dni od dokonania rezerwacji, powoduje anulowanie rezerwacji i usunięcie z listy oczekujących, o czym Klient zostanie powiadomiony mailowo lub telefonicznie przy braku kontaktu drogą e-mail. Podczas kontaktu telefonicznego oraz umówienia na dogodny termin podpisania Umowy i odbioru roweru, Klient otrzymuje informację o zakresie danych niezbędnych do podpisania Umowy tj.: imię, nazwisko, adres zamieszkania, nr PESEL (w celu jednoznacznej identyfikacji), e-mail, telefon. Dane te Klient może podać: podczas rozmowy telefonicznej z Serwis GZM, poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres metrorowerelektryczny@transportgzm.pl lub osobiście przy podpisaniu Umowy.
- Warunkiem zawarcia Umowy jest dokonanie przedpłaty za wypożyczenie roweru zgodnie z Cennikiem oraz dokonanie przedpłaty kaucji zwrotnej w wysokości zgodnej z Cennikiem. W momencie podpisania Umowy uregulowaną przedpłatę zalicza się na poczet abonamentu i kaucji. Dokonanie płatności odbywa się najpóźniej na 3 dni robocze przed podpisaniem Umowy. Płatność należy wykonać przelewem na rachunek, prowadzony w Santander Bank Polska S.A., o numerze: 02 1090 1186 0000 0001 6145 1747 (Tytuł przelewu: Rezerwacja roweru, [Numer rezerwacji], [Imię i nazwisko], [Wysokość kaucji]).
- Umowa może być zawarta wyłącznie przez osobę fizyczną, która:
- ukończyła 18 lat,
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
- mieszka na terenie Gmin wchodzących w skład GZM.
- W celu potwierdzenia tożsamości oraz podpisania Umowy, Klient zobowiązany jest posiadać przy sobie ważny dokument tożsamości. Pracownik Serwis GZM, weryfikuje dane osobowe podane w formularzu rejestracyjnym na Stronie internetowej (imię i nazwisko) z okazanym przez Klienta dokumentem tożsamości oraz dopytuje o numer telefonu i adres e-mail, Rower nie zostanie wydany Klientowi w przypadku, gdy:
(1) imię i nazwisko nie są zgodne z dokumentem tożsamości, lub
(2) istnieje podejrzenie, że dokumentem tożsamości posługuje się osoba nieuprawniona do jego posiadania;
(3) istnieje podejrzenie, że dokument tożsamości jest sfałszowany;
(4) miejscem zamieszkania nie jest gmina należąca do Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii;
(5) nie dokonano wpłaty kaucji oraz przedpłaty za wypożyczenie roweru.
- Klient jest zobowiązany odebrać Metrorower elektryczny osobiście. Nie dopuszcza się wydania roweru osobie trzeciej na podstawie pełnomocnictwa/upoważnienia.
- Serwis GZM wyda Klientowi Metrorower elektryczny w pełni zdatny do używania i dopuszczony do ruchu. Serwis GZM informuje Klienta o stanie roweru w pisemnym protokole stanowiącym załącznik do Umowy. Protokół podpisywany jest czytelnie imieniem i nazwiskiem przez Klienta oraz przez osobę wydającą rower, wyznaczoną przez Serwis GZM.
- Jeden Klient może zawrzeć Umowę tylko na jeden Metrorower elektryczny jednocześnie.
- Klient nie jest uprawniony do przekazywania roweru, m.in. do używania, najmu, dzierżawy osobom trzecim, jak również dokonania cesji Umowy.
- Klient jest odpowiedzialny za przekazanie pisemnego wniosku o zmianę danych znanych Serwis GZM, takich jak nazwisko, numer telefonu czy e-mail, adres zamieszkania nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od momentu zmiany danych.
- Poprzez akceptację Regulaminu Klient oświadcza, że posiada uprawnienia wymagane przez prawo do poruszania się rowerem po drogach publicznych oraz odpowiednie umiejętności pozwalające na bezpieczną jazdę.
- Kolejność rezerwacji po zwrocie roweru:
- Po zwrocie roweru przez Klienta trafia on ponownie do puli dostępnych rowerów,
- Pierwszeństwo w rezerwacji mają Klienci znajdujący się na liście oczekujących, zgodnie z kolejnością zgłoszeń,
- Każdy Klient z listy oczekujących otrzyma informację o dostępności roweru oraz 3-dniowy termin na podjęcie decyzji o jego wypożyczeniu,
- W przypadku braku decyzji w wyznaczonym czasie, prawo do rezerwacji przechodzi na kolejnego Klienta z listy.
- Klient zobowiązuje się do korzystania z roweru zgodnie z prawem, zgodnie z jego przeznaczeniem oraz z zachowaniem należytej staranności, dbając o to, aby nie doprowadzić do jego uszkodzenia lub zniszczenia. Zobowiązuje się także do używania roweru w taki sposób, aby nie stwarzać zagrożenia dla siebie, jak i innych uczestników ruchu. W przypadku korzystania z roweru niezgodnie z Regulaminem, Klient zostanie wezwany do zapłaty opłat dodatkowych, kosztów części i kosztów ich wymiany wyszczególnionych w Cenniku. Opłaty dodatkowe podlegają potrąceniu z wpłaconej kaucji.
§3
WARUNKI KORZYSTANIA Z ROWERU
- Zabronione jest korzystanie z roweru przez osoby będące w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii oraz leków, które z definicji zabraniają kierowania pojazdami lub zalecają powstrzymanie się od kierowania pojazdami.
- Metrorower elektryczny jest przeznaczony do używania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Korzystanie z Metroroweru elektrycznego może się odbywać wyłącznie w celach prywatnych, niekomercyjnych i niezwiązanych z działalnością gospodarczą.
- Metrorower elektryczny przeznaczony jest do użytku w ruchu miejskim, zwłaszcza drogach rowerowych, na nawierzchniach bitumicznych i utwardzonych. Klient nie powinien korzystać z roweru na nawierzchniach gruntowych poza drogami publicznymi, w szczególności w lesie lub terenach trudno dostępnych.
- Klient nie może dokonywać żadnych zmian w rowerze, których nie można usunąć bez uszkodzenia roweru oraz nie wolno mu w jakikolwiek sposób ingerować w panel sterowania i/lub oprogramowanie roweru.
- Metrorower elektryczny jest wyposażony w zabezpieczenie blokadą typu O-lock z łańcuchem, zamykane jednym kluczem. Klient w jednym czasie może posiadać tylko jeden egzemplarz klucza do blokady.
- Klient w ciągu maksymalnie 24 godzin od zauważenia zgubienia klucza powinien zgłosić ten fakt do Serwis GZM e-mailem na adres metrorowerelektryczny@transportgzm.pl. Klient zostanie obciążony opłatą dodatkową za zgubienie klucza do roweru w wysokości wskazanej w Cenniku oraz w terminie 2 dni roboczych zostanie poinformowany o możliwej dacie wymiany zabezpieczenia. Okres rozliczeniowy w tym przypadku nie ulega wydłużeniu.
- Jeżeli zagubiony klucz zostanie znaleziony, należy o tym fakcie bezzwłocznie poinformować GZM oraz dostarczyć klucz w miejsce wskazane przez Serwis GZM. Uiszczona opłata dodatkowa, o której mowa w ust.7, nie podlega zwrotowi.
- Klient oświadcza, że jest świadomy odpowiedzialności materialnej za wypożyczony rower.
- W szczególności Klient odpowiada za wyrządzone przez siebie umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa szkody na rowerze lub wyrządzone umyślnie przez osobę, której Klient przekazał rower do użytkowania, jak i za szkody powstałe podczas kierowania rowerem.
- Klient odpowiada również za szkody powstałe w stanie nietrzeźwości albo w stanie po użyciu alkoholu, lub pod wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych, nowych substancji psychoaktywnych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii.
- Klient odpowiada także za szkody powstałe w następstwie użytkowania roweru niezgodnie z jego przeznaczeniem.
- W szczególności Klient zobowiązuje się do właściwego zabezpieczenia roweru przed kradzieżą (pozostawiając Metrorower elektryczny na ulicy lub w innych ogólnie dostępnych miejscach), poprzez blokadę O-Lock, o której mowa w ust. 6. Zabezpieczenie przed kradzieżą polegać będzie na tym, że rower zostanie przez Klienta każdorazowo przypięty w stabilny sposób. Zabezpieczanie przed kradzieżą może być również dokonane za pomocą co najmniej jednego z następujących rodzajów zabezpieczenia przeciw kradzieżowego (tzw. minimalne wymagane zabezpieczenia):
- łańcuchy z utwardzanej stali o grubości min. 6 mm z zamkiem lub
- zapięcia kabłąkowe (szeklowe) ze stali z podwójnie blokowanym zamkiem ze stali specjalnie hartowanej, lub
- zabezpieczenia składane o grubości min. 4 mm lub,
- zapięcie rowerowe w formie blokady tylnego koła zamocowane na stałe do ramy pod siodełkiem z mocnym łańcuchem o długości min. 1 m, który umożliwia przypięcie i zabezpieczenie roweru do stojaka i zapięcie końcówki łańcucha w blokadzie tylnego koła.
- Zabezpieczenie „seryjne”, w które wyposażony jest rower spełniają ww. wymogi.
- Po zmroku, gdy Metrorower elektryczny jest pozostawiony na ulicy lub w ogólnie dostępnych miejscach publicznych, bateria nie może być wpięta do roweru.
- Baterię roweru elektrycznego należy ładować za pomocą ładowarki wydanej Klientowi przy odbiorze roweru, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa oraz zgodnie z instrukcją zawartą w Umowie. Każdorazowo przed wpięciem baterii do roweru, Klient powinien sprawdzić, czy w ramie roweru nie zgromadziła się woda. W przypadku zgromadzenia się wody należy ją usunąć przed wpięciem baterii. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego używania, opłata za zniszczenie baterii zostanie naliczona zgodnie z Cennikiem.
- W dniu wydania roweru, w obecności pracownika Serwis GZM, dokonywany jest wspólny odczyt licznika rowerowego wszystkich dotychczas przejechanych kilometrów przez rower (ODO). W trakcie zwrotu roweru liczba przejechanych kilometrów jest ponownie weryfikowana i w razie stwierdzenia przekroczenia miesięcznego limitu, Klient jest zobowiązany do wniesienia opłaty dodatkowej w wysokości podanej w Cenniku.
- Metrorower elektryczny jest wyposażony w urządzenie GPS, które wskazuje na ostatnią lokalizację roweru oraz stan naładowania baterii. Informacja z GPS roweru jest wykorzystywana do ustalenia lokalizacji roweru w przypadkach:
- opuszczenia obszaru Rzeczpospolitej Polskiej;
- określenia stanu naładowania baterii GPS;
- utraty roweru przez Klienta;
- kradzieży lub podejrzenia kradzieży;
- uszkodzenia lub awarii roweru (na wniosek/ zgłoszenie Klienta).
- W przypadku otrzymania alertów określonych w §3 pkt 18 ppkt. a, c i d GZM podejmie próby nawiązania kontaktu z Klientem (drogą telefoniczną oraz e-mail wskazane w Umowie). W przypadku braku skutecznego kontaktu podejmowana jest decyzja o zgłoszeniu Policji oraz możliwe jest zdalne wyłączenie wspomagania roweru. Klient zobowiązany jest do pokrycia wszystkich szkód, kosztów napraw i opłat dodatkowych związanych z używaniem roweru wynikających z nieprzestrzegania przepisów prawa obowiązujących w Polsce lub naruszenia Regulaminu, w szczególności wszelkich kosztów, kar, mandatów oraz opłat administracyjnych wynikających z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
- Umowa jest zawierana na czas określony, tj. 1 miesiąc z zastrzeżeniem §4 ust. 8 Regulaminu. Umowa zostaje zawarta w dniu wydania roweru. Jeden miesiąc najmu odpowiada 30 dniom kalendarzowym.
- Klient jest zobowiązany do zwrotu roweru oraz wszelkich urządzeń wydanych w ramach Umowy najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania Umowy. Zwrot może nastąpić poprzez:
- Dostarczenie roweru osobiście – Klient przekazuje Metrorower elektryczny do serwisu rowerowego przy ul. Wojska Polskiego 8 w Sosnowcu, w dni robocze w godzinach pracy serwisu. Dopuszcza się zwrot roweru przez osobę trzecią, na podstawie pisemnego upoważnienia wydanego przez Klienta;
- Odbiór Metroroweru elektrycznego przez Serwis GZM – Klient może zgłosić potrzebę odbioru roweru przez Serwis GZM. W takim przypadku termin i miejsce odbioru zostaną ustalone indywidualnie, a odbiór zostanie potwierdzony protokołem zdawczo-odbiorczym sporządzonym przez przedstawiciela Serwis GZM.
- Wybór sposobu zwrotu roweru należy do Klienta i powinien zostać uzgodniony z Serwis GZM przed zakończeniem okresu rozliczeniowego. W przypadkach określonych w Cenniku zostanie naliczona Opłata dodatkowa.
- W przypadku braku zwrotu roweru w terminie Serwis GZM wyśle do Klienta drogą mailową dwa ponaglenia, wyznaczając dodatkowy termin 3 dni roboczych na zwrot. Jeśli rower nadal nie zostanie zwrócony, sprawa zostanie zgłoszona na Policję jako przywłaszczenie mienia.
- Podczas zwrotu roweru, Serwis GZM dokona weryfikacji stanu technicznego roweru i sporządzi pisemny protokół zwrotu roweru, porównując stan techniczny roweru ze stanem w dniu jego wydania. W protokole ustala się również tytuły i wysokości naliczonych opłat dodatkowych oraz kosztów napraw i części. Protokół podpisywany jest czytelnie imieniem i nazwiskiem przez osobę przyjmującą rower, wyznaczoną przez Serwis GZM. Podpisanie protokołu przez Klienta oznacza, że zgadza się z stwierdzonymi w protokole usterkami i uszkodzeniami, z zastrzeżeniem przepisów ust. 26. Jeśli nie zostaną wykryte żadne uszkodzenia, w ciągu 14 kalendarzowych dni na konto, z którego została dokonana płatność zostanie Klientowi zwrócona kaucja, przy czym Klient może wskazać inne konto do zwrotu kaucji. Zmiana numeru konta jest możliwa poprzez przekazanie pisemnego wniosku o zamianę konta w dniu zwrotu roweru.
- Zwracany Metrorower elektryczny powinien być w dobrym stanie wizualnym, bez widocznych zabrudzeń.
- W przypadku naliczenia opłaty dodatkowej Serwis GZM będzie dochodził od Klienta pokrycia również tych kosztów, w wysokości zgodnej z Cennikiem. GZM każdorazowo wystawi Klientowi fakturę na naliczone opłaty dodatkowe i w dacie wystawienia faktury dokona rozliczenia płatności poprzez potrącenie z kwoty kaucji. Jeżeli wysokość kaucji będzie niewystarczająca Klient zobowiązany jest do zapłaty pozostałej części powstałej należności w nieprzekraczalnym terminie 7 dni kalendarzowych (od daty otrzymania faktury). Wystawiona przez GZM faktura zostanie doręczona Klientowi poprzez przesłanie jej na adres e-mail wskazany przez Klienta podczas rezerwacji roweru. W przypadku nieterminowej zapłaty przedmiotowego zobowiązania Klient będzie zobowiązany do zapłaty odsetek ustawowych za opóźnienie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- W przypadku wystąpienia konieczności wykonania bieżących napraw Serwis GZM będzie dochodzi od Klienta pokrycia również tych kosztów napraw, w wysokości zgodnej z Cennikiem. Wówczas Serwis GZM każdorazowo wystawi Klientowi fakturę w wysokości kosztów napraw i ich części i w dacie wystawienia faktury dokona ustalenia terminu płatności. Klient zobowiązany jest do zapłaty wystawionej faktury w terminie określonym w przedmiotowej fakturze. W przypadku nieterminowej zapłaty przedmiotowego zobowiązania Klient będzie zobowiązany do zapłaty odsetek ustawowych za opóźnienie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- W przypadku, gdy Metrorower elektryczny nie zostanie zwrócony w ostatnim dniu obowiązywania Umowy, GZM nałoży opłatę dodatkową, w wysokości określonej w Cenniku, za każdy dzień opóźnienia w zwrocie roweru.
- Faktury wystawiane będą w formie elektronicznej i dostarczane na adres mailowy podany w Umowie.
- Ponowne wypożyczenie roweru nie będzie możliwe do momentu spłaty ewentualnego zadłużenia wynikającego z poprzedniego rozliczenia Umowy.
OBOWIĄZKI KILENTA
- Obowiązkiem Klienta jest sprawdzanie czy rower pozostaje w dobrym i bezpiecznym stanie przez cały okres trwania Umowy.
Po zgłoszeniu usterki Klient powinien dostarczyć Metrorower elektryczny do Serwisu GZM lub w uzasadnionych przypadkach, uzgodnić z Serwisem GZM miejsce odbioru roweru przez serwisanta. Jeżeli w procesie weryfikacji i oględzin roweru, serwisant uzna, że awaria roweru jest wynikiem uszkodzenia, a nie usterki, Klient zostanie obciążony opłatą dodatkową za odbiór roweru zgodnie z Cennikiem.
W przypadku wykrycia uszkodzenia, Serwis GZM będzie żądał poniesienia kosztów napraw oraz części niezbędnych do przywrócenia roweru do pierwotnego stanu zgodnie z Cennikiem stanowiącym załącznik do Regulaminu.
- Serwis GZM nie wyraża zgody na dokonywanie samodzielnych napraw usterek lub uszkodzeń roweru przez Klienta, jak również zlecania napraw osobom trzecim.
- Serwis GZM nie wyraża zgody na montaż przyczepki rowerowej do roweru.
- Serwis GZM dopuszcza zamontowanie do bagażnika roweru koszyka lub fotelika dla dzieci z maksymalnym obciążeniem do 15 kg. Za używanie dodatkowo zamontowanych elementów odpowiedzialność ponosi Klient.
- Obowiązkiem Klienta jest bieżące monitorowanie czy rower pozostaje w dobrym i bezpiecznym stanie przez cały okres trwania Umowy, mając na uwadze w szczególności:
- Przekazanie Metroroweru elektrycznego do przeglądu każdorazowo na wezwanie Serwisu GZM po uprzednim ustaleniu z Klientem terminu;
- Sprawdzanie, czy nie ma poluzowanych części;
- Odpowiednie ciśnienie w oponach;
- Prawidłowe działanie świateł (przednich i tylnych);
- Obecność i widoczność urządzeń odblaskowych (tylnych i bocznych);
- Prawidłowe funkcjonowanie dzwonka, układu hamulcowego i panelu sterującego.
- Serwis GZM naprawi usterkę w ramach Umowy lub wymieni Metrorower elektryczny:
- w ciągu 2 dni roboczych od dostarczenia roweru do serwisu GZM w godzinach jego pracy, po uprzednim przekazaniu zgłoszenia o usterce;
- w ciągu 4 dni roboczych od przekazania zgłoszenia, w przypadku zabrania roweru przez serwis GZM z lokalizacji wskazanej przez Klienta.
- Odbiór naprawionego Metroroweru elektrycznego będzie możliwy we wskazanej przez Serwis GZM lokalizacji, po uprzednim kontakcie z Klientem. W uzasadnionych przypadkach, w których naprawa usterki będzie wymagała dłuższego czasu, Klient zostanie poinformowany o tym fakcie w ciągu 2 dni roboczych od odbioru roweru. W przypadku zaistnienia wskazanych okoliczności, okres rozliczeniowy Klienta zostanie wydłużony o czas trwania naprawy usterki. Klient ma 7 dni roboczych na odbiór naprawionego Metroroweru elektrycznego od momentu otrzymania informacji o zakończeniu naprawy. Po upływie tego terminu, jeśli rower nie zostanie odebrany, zostanie on zwrócony do puli dostępnych rowerów w wypożyczalni, a Umowa zostanie uznana za zakończoną.
- W przypadku zniszczenia bądź uszkodzenia roweru w wyniku wypadku komunikacyjnego z winy Klienta, ponosi on koszty zakupu sprawnego roweru bądź doprowadzenia roweru do stanu sprzed wypadku.
- Po zakończeniu jazdy Klient każdorazowo zobowiązany jest do zabezpieczenia Metroroweru elektrycznego w sposób określony w Regulaminie.
- W przypadku kradzieży roweru i/lub baterii i/lub wyświetlacza, Klient będzie zobowiązany zgłosić ten fakt Serwisowi GZM oraz Policji bez zbędnej zwłoki, przekazać Serwisowi GZM klucz do blokady i/lub baterii oraz poinformować Serwis GZM o wszystkich okolicznościach kradzieży roweru.
- Klient zobowiązuje się ściśle współpracować z Serwis GZM i Policją w celu odnalezienia roweru i wykrycia sprawcy.
- Jeżeli w toku postępowania okaże się, że Metrorower elektryczny nie został prawidłowo zabezpieczony przed kradzieżą, tj. w sposób zgodny z Regulaminem, GZM obciąży Klienta kwotą odpowiadającą całkowitej wartości roweru w wysokości podanej w Cenniku.
§5
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej: RODO) informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (dalej jako: GZM), z siedzibą przy ul. Barbary 21A, 40-053 Katowice, adres email: kancelaria@metropoliagzm.pl, strona internetowa: bip.metropoliagzm.pl.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: daneosobowe@metropoliagzm.pl, pozostałe dane jak wyżej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
- rezerwacja roweru, zawarcie i realizacja Umowy (w tym Regulaminu DWR) – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- rozliczenia płatności za usługę wypożyczenia roweru, w tym wystawienie faktury VAT – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- obsługa reklamacji – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- ustalanie oraz dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- archiwizacja dokumentacji – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- Zakres przetwarzanych danych:
- imię, nazwisko, gmina, nr telefonu, adres e-mail (w celu dokonania rejestracji);
- imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania, nr PESEL, ostatnia lokalizacja GPS roweru, inne dane przekazane przez Klienta (w celu zawarcia i realizacji Umowy wypożyczenia roweru zgodnie z Regulaminem;
- imię i nazwisko właściciela rachunku bankowego oraz dodatkowo IBAN i SWIFT/BIC w przypadku konta zagranicznego (w celu rozliczenia płatności) gdy będzie on inny, a niżeli Klient;
- imię, nazwisko, adres zamieszkania (w celu wystawienia faktury VAT);
- imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz pozostałe dane osobowe udostępnione administratorowi (w celu ustalania oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami).
- Podmiotem realizującym prowadzenie DWR jest Serwis GZM Sp. o. o.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych oraz podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora, w szczególności usługi informatyczne, kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym, operatorom pocztowym lub kurierom w przypadku korespondencji papierowej, bankom w zakresie realizacji płatności.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji Umowy lub do skutecznego wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a po jej zakończeniu lub rozwiązaniu przez okres wynikający z przepisów rachunkowo-podatkowych lub archiwizacji, tj. przynajmniej 6 lat, od rozwiązania lub zakończenia Umowy. Dane dotyczące ostatniej lokalizacji oraz alerty będą przechowywane do czasu zakończenia Umowy. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania w przypadku przetwarzania Pani/Pana danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, w prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia i realizacji Umowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zawarcia lub realizacji Umowy.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Dane dotyczące lokalizacji roweru są wykorzystywane do monitorowania czy rower opuścił obszar Rzeczpospolitej Polskiej oraz poziom naładowania baterii – w tym jej niski stan – komunikat poniżej 3.7V. Po otrzymaniu informacji o tym, że rower opuścił obszar Rzeczpospolitej Polskiej podejmowane są próby nawiązania z Panią/ Panem kontaktu (drogą telefoniczną oraz e-mailową na wskazane w Umowie dane) w celu weryfikacji sytuacji. W przypadku braku skutecznego kontaktu uznaje się, że rower opuścił zgodnie ze wskazaniem GPS dozwolony obszar, co skutkuje zastosowaniem poniższych konsekwencji:
- zastosowanie kar umownych; lub
- rozwiązanie Umowy z Pani/Pana winy; lub
- zgłoszeniu Policji podejrzenie kradzieży lub kradzież; lub
- zdalne wyłączenie wspomagania roweru.
- zgłoszeniu Policji podejrzenie kradzieży lub kradzież; lub
- rozwiązanie Umowy z Pani/Pana winy; lub
- zastosowanie kar umownych; lub