REGULAMIN

Długoterminowej Wypożyczalni – „Metrorower elektryczny”

§1

DEFINICJE

Definicje pojęć użytych w niniejszym Regulaminie:

1) Abonament – to opłata, którą Klient płaci GZM za korzystanie z roweru. Opłatę wnosi się przez płatności online lub przelewem bankowym;

2) Adres e-mail – metrorowerelektryczny@transportgzm.pl;

3) Cennik – dokument z listą opłat w Długoterminowej Wypożyczalni – „Metrorower elektryczny”. Zawiera ceny abonamentu, opłaty dodatkowe, opłaty serwisowe, w tym koszty napraw i części zamiennych. Jest załącznikiem do Regulaminu;

4) DWR – skrót od Długoterminowej Wypożyczalni – „Metrorower elektryczny”. To usługa GZM, który obejmuje wynajem, serwis i zarządzanie rowerami elektrycznymi należącymi do GZM;

5) GZM – skrót od Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii;

6) Kaucja – to zwrotna opłata pieniężna, którą Klient wpłaca GZM przed odebraniem roweru. Płaci się ją przez płatności online lub przelewem bankowym. Kaucja zabezpiecza GZM na wypadek, gdyby Klient nie przestrzegał Umowy lub Regulaminu;

7) Klient – osoba, która ma co najmniej 18 lat, mieszka na terenie GZM, posiada pełną zdolność do czynności prawnych, zarezerwowała rower, zaakceptowała Regulamin i dołączyła do DWR zgodnie z paragrafem 2;

8) Okres najmu – to czas na jaki została zawarta umowa. Okres najmu liczony jest od dnia podpisania Umowy do dnia o tej samej dacie w miesiącu kończącym najem. Jeśli takiego dnia nie ma wtedy miesiąc kończy się w ostatnim dniu miesiąca.

Przykłady: a) Umowa podpisana 3 maja 2025 r. trwa do 3 lipca 2025 r. b) Umowa podpisana 31 lipca 2025 r. trwa do 30 września 2025 r.

Dodatkowo: Jeśli ostatni dzień Umowy wypada w dzień wolny od pracy, to Umowa kończy się w pierwszym dniu roboczym po tym dniu;

9) Regulamin – dokument, który opisuje zasady korzystania z DWR oraz prawa i obowiązki Klienta. Aby móc korzystać z DWR, Klient musi zaakceptować Regulamin i spełnić wszystkie jego warunki;

10) Rower – rower elektryczny, zwany także Metrorowerem elektrycznym, który może przewozić do 125 kg (wraz z bagażem). Jest wynajmowany Klientowi przez Serwis GZM w ramach Umowy i jest przeznaczony dla osób pełnoletnich;

11) Serwis GZM – podmiot, który prowadzi DWR w imieniu GZM. Jest to spółka z o.o. z siedzibą w Sosnowcu 41-200, przy ul. Wojska Polskiego 8,

12) Umowa – umowa zawierana między Klientem a GZM dotycząca wynajmu roweru.

13) Usterka – losowy defekt roweru lub baterii powstały podczas normalnego użytkowania (np. przebita dętka, zużyte hamulce, urwany łańcuch, pęknięta szprycha);

14) Uszkodzenie – defekt roweru, baterii lub ładowarki spowodowany niewłaściwym użytkowaniem przez Klienta lub zdarzeniem losowym. Uszkodzenie może obejmować brak części wyposażenia roweru (np. bateria, siodełko, lampka);

15) Zwrot roweru – oddanie Metroroweru elektrycznego przez Klienta w ustalonym z Serwis GZM miejscu.

§2

REZERWACJA I ZAWARCIE UMOWY

1. Rezerwacja roweru – przed podpisaniem Umowy Klient rezerwuje Rower na stronie metrorowerelektryczny.transportgzm.pl. Podczas rezerwacji Klient podaje swoje imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, akceptuje Regulamin i Politykę prywatności oraz określa okres najmu roweru i dokonuje płatności. Klient otrzyma potwierdzenie rezerwacji pocztą elektroniczną;

2. Płatności Klient może dokonać w formie:

a) Przelewu bankowego – na rachunek, prowadzony w Santander Bank Polska S.A., o numerze: 02 1090 1186 0000 0001 6145 1747 wpisując w tytule przelewu: Rezerwacja roweru, [Numer rezerwacji], [Imię i nazwisko], [Wysokość kaucji],

b) Płatności bezgotówkowej za pośrednictwem terminalu płatniczego, która zostanie udostępniona po uruchomieniu przedmiotowej usługi,

3. Klient ma prawo do bezpłatnego odwołania rezerwacji najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych przed planowanym odbiorem roweru. Kaucja i abonament zostaną zwrócone na numer rachunku, z którego została opłacona. W przypadku płatności za pośrednictwem terminalu płatniczego lub płatności online zwrot nastąpi na konto wskazane przez Klienta drogą mailową. Po tym terminie abonament nie podlega zwrotowi. Zwrotowi podlega wpłacona kaucja.

4. Warunkiem zawarcia Umowy jest dokonanie przedpłaty za wypożyczenie Roweru zgodnie z Cennikiem oraz dokonanie przedpłaty kaucji zwrotnej w wysokości zgodnej z Cennikiem, w jednej z form określonych w ust.2. W momencie podpisania Umowy uregulowaną przedpłatę zalicza się na poczet abonamentu i kaucji.

5. Klient może zawrzeć Umowę bez wcześniejszej rezerwacji w siedzibie spółki, w przypadku, gdy będą dostępne Rowery pod warunkiem dokonania wpłaty kaucji oraz abonamentu na miejscu w formie bezgotówkowej za pomocą terminalu płatniczego.

6. Klient może zarezerwować rower w siedzibie spółki, jeżeli na wskazany okres najmu będą dostępne rowery, pod warunkiem dokonania wpłaty kaucji oraz abonamentu na miejscu, w formie bezgotówkowej za pomocą terminalu płatniczego.

7. Serwis GZM najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem wypożyczenia skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną przypominając o dacie rezerwacji i omawiając szczegóły odbioru Roweru

8. Przekazanie roweru może nastąpić w jeden z następujących sposobów:

a) Odbiór Roweru osobiście – Klient odbiera Rower w serwisie rowerowym przy ul. Wojska Polskiego 8 w Sosnowcu, w dni robocze w godzinach pracy serwisu rowerowego.

b) Dostarczenie Roweru przez Serwis GZM – Klient może zgłosić potrzebę dostarczenia Roweru przez Serwis GZM. Serwis GZM pobierze opłatę serwisową zgodnie z Cennikiem.

9. Wybór sposobu zwrotu Roweru należy do Klienta i powinien zostać uzgodniony z Serwis GZM. W przypadku odbioru Roweru przez Serwis GZM, pobierze on opłatę serwisową zgodnie z Cennikiem.

10. Umowa może być zawarta wyłącznie przez osobę fizyczną, która, ma ukończone 18 lat, mieszka na terenie GZM, posiada pełną zdolność do czynności prawnych. Aby podpisać Umowę, Klient musi mieć przy sobie ważny dokument tożsamości (np. dowód osobisty, paszport, aplikacja mObywatel). Pracownik Serwis GZM sprawdzi dane podane w formularzu na stronie internetowej (imię i nazwisko) z okazanym dokumentem tożsamości. Rower nie zostanie wydany Klientowi, jeśli:

a) imię i nazwisko nie są zgodne z dokumentem tożsamości,

b) będzie podejrzenie, że dokument tożsamości należy do innej osoby,

c) będzie podejrzenie, że dokument tożsamości jest fałszywy.

11. Klient musi odebrać Rower osobiście w uzgodnionym miejscu. Rower nie może być wydany osobie

trzeciej.

12. Serwis GZM wyda Klientowi Rower gotowy do używania. Serwis GZM poinformuje Klienta o stanie Roweru w pisemnym protokole, który jest częścią Umowy. Protokół podpisują czytelnie Klient i osoba wydająca Rower z Serwis GZM.

13. Jeden Klient może zawrzeć Umowę tylko na jeden Rower jednocześnie.

14. Klient nie może przekazywać Roweru innym osobom do wynajmu, dzierżawy ani dokonać cesji Umowy.

15. Klient musi poinformować Serwis GZM na piśmie o zmianie danych, takich jak nazwisko, numer telefonu, e-mail czy adres zamieszkania, w ciągu 7 dni od zmiany podczas wypożyczenia Roweru.

16. Klient zobowiązuje się używać Roweru zgodnie z prawem (w tym niniejszym Regulaminem), jego przeznaczeniem oraz z należytą starannością, aby uniknąć uszkodzeń. Klient ma także dbać o bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu. Jeśli Rower będzie używany niezgodnie z Regulaminem, Klientowi naliczone zostaną opłaty dodatkowe, a jeśli Rower zostanie przez to uszkodzony to również opłaty serwisowe tj. koszty części i ich wymiany zgodnie z Cennikiem.

17. W przypadkach wystąpienia przesłanek z ust 16 Serwis GZM może wypowiedzieć Umowę Klientowi, w takim przypadku kaucja podlega zwrotowi w części pozostałej po pokryciu z niej opłat dodatkowych i opłat serwisowych.

§3

WARUNKI KORZYSTANIA Z ROWERU

1. Zabronione jest korzystanie z roweru przez osoby będące w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub osoby pod wpływem innych środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii oraz leków, które z definicji zabraniają kierowania pojazdami lub zalecają powstrzymanie się od kierowania pojazdami.

2. Metrorower elektryczny może być używany tylko na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

3. Metrorower elektryczny może być używany tylko do celów prywatnych, niekomercyjnych i niezwiązanych z działalnością gospodarczą.

4. Metrorower elektryczny przeznaczony jest do użytku w ruchu miejskim, zwłaszcza drogach rowerowych, na nawierzchniach bitumicznych i utwardzonych. Klient nie powinien korzystać z roweru na nawierzchniach gruntowych poza drogami publicznymi, w szczególności w lasach lub terenach trudno dostępnych.

5. Klient nie może wprowadzać trwałych zmian w rowerze ani ingerować w panel sterowania lub oprogramowanie roweru.

6. Metrorower elektryczny jest wyposażony w zabezpieczenie blokadą typu O-lock z łańcuchem, zamykane jednym kluczem. Klient w jednym czasie może posiadać tylko jeden egzemplarz klucza do blokady.

7. Klient powinien zgłosić zgubienie klucza do Serwis GZM e-mailem (w ciągu maksymalnie 24 godzin. Klient zapłaci dodatkową opłatę za zgubienie klucza, zgodnie z Cennikiem. W ciągu 2 dni roboczych Serwis GZM skontaktuje się z Klientem, aby ustalić datę wymiany zabezpieczenia. Okres najmu nie zostanie wydłużony.)

8. Jeżeli zagubiony klucz zostanie znaleziony, należy o tym fakcie bezzwłocznie poinformować GZM oraz dostarczyć klucz w miejsce wskazane przez Serwis GZM. Uiszczona opłata dodatkowa, o której mowa w ust.7, nie podlega zwrotowi.

9. Klient odpowiada za szkody wyrządzone przez siebie umyślnie lub przez rażące niedbalstwo, a także za szkody spowodowane przez osobę, której przekazał rower do użytkowania, oraz zaszkody powstałe podczas jazdy na Rowerze. Klient odpowiada również za szkody powstałe w stanie nietrzeźwości albo w stanie po użyciu alkoholu, lub pod wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych, nowych substancji psychoaktywnych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii.

10. Klient odpowiada także za szkody powstałe w następstwie użytkowania roweru niezgodnie z jego przeznaczeniem.

11. Klient jest zobowiązany do odpowiedniego zabezpieczenia Roweru przed kradzieżą, pozostawiając rower na ulicy lub w innych ogólnie dostępnych miejscach, rower należy zabezpieczyć poprzez blokadę tylnego koła oraz przymocowanie ramy roweru dołączonym łańcuchem do stojaka rowerowego lub uchwytu/rzeczy trwale przymocowanej do gruntu. Po zmroku, gdy Metrorower elektryczny jest pozostawiony na ulicy lub w ogólnie dostępnych miejscach publicznych, bateria nie może być wpięta do roweru.

12. Baterię roweru elektrycznego należy ładować przy użyciu ładowarki wydanej Klientowi, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i instrukcji obsługi. Przed wpięciem baterii do roweru Klient powinien sprawdzić, czy w ramie roweru nie ma cieczy np. wody. Jeśli woda się zgromadziła, należy ją usunąć przed podłączeniem baterii. W przypadku niewłaściwego używania, Klient poniesie opłatę za zniszczenie baterii zgodnie z Cennikiem.

13. Podczas wydawania roweru, w obecności pracownika Serwis GZM, wspólnie odczytywana jest liczba przejechanych kilometrów (ODO). Przy zwrocie roweru liczba kilometrów jest ponownie sprawdzana. Jeśli zostanie przekroczony limit na dany okres najmu, Klient będzie zobowiązany do zapłaty opłaty dodatkowej zgodnie z Cennikiem.

14. Rower jest wyposażony w urządzenie GPS, które wskazuje na ostatnią lokalizację roweru oraz stan naładowania baterii. Informacja z GPS roweru jest wykorzystywana do ustalenia lokalizacji roweru w przypadkach:

a) opuszczenia obszaru Rzeczpospolitej Polskiej,

b) określenia stanu naładowania baterii GPS,

c) utraty Roweru przez Klienta,

d) kradzieży lub podejrzenia kradzieży,

e) uszkodzenia lub awarii Roweru (na wniosek/ zgłoszenie Klienta).

15. W przypadku otrzymania alertów wymienionych w §3 pkt 14 lit. a), c) i d), Serwis GZM podejmie próby kontaktu z Klientem (telefonicznie i e-mailem wskazanym w Umowie). Jeśli kontakt nie będzie możliwy, Serwis GZM może zdalnie wyłączyć wspomaganie roweru, a następnie zgłosi sprawę Policji. Klient będzie zobowiązany do pokrycia wszelkich kosztów, napraw, opłat dodatkowych oraz szkód związanych z nieprzestrzeganiem prawa lub naruszeniem Regulaminu, w tym kar, mandatów i opłat administracyjnych.

16. Umowa jest zawierana na czas określony, tj. 1, 2, 3, 4, 5 lub 6 miesięcy z zastrzeżeniem §1 ust. 8 Regulaminu. Umowa zostaje zawarta w dniu wydania roweru.

17. Klient przed końcem umowy może złożyć wniosek droga mailową o wydłużenie umowy. Serwis GZM potwierdzi i poinformuje Klienta o możliwości przedłużenia umowy lub w przypadku braku dostępnych rowerów, o jej braku.

18. W przypadku przedłużenia okresu obowiązywania umowy Klient jest zobligowany do wpłaty abonamentu w wysokości zgodnie z obowiązującym Cennikiem.

19. Klient musi zwrócić rower oraz wszelkie urządzenia wydane w ramach Umowy najpóźniej w ostatnim dniu jej obowiązywania. Zwrot może nastąpić:

a) Osobiście – Klient dostarcza Rower do Serwis GZM na ul. Wojska Polskiego 8 w Sosnowcu, w dni robocze, w godzinach pracy serwisu. Zwrot przez osobę trzecią jest dopuszczalny na

podstawie pisemnego upoważnienia Klienta,

b) Odbiór Roweru przez Serwis GZM – Klient może zgłosić chęć odbioru Roweru przez Serwis GZM najpóźniej 3 dni przed zakończeniem okresu najmu. W takim przypadku, termin i miejsce odbioru zostaną ustalone indywidualnie. Odbiór zostanie potwierdzony protokołem zdawczo-odbiorczym sporządzonym przez przedstawiciela Serwis GZM. Weryfikacja stanu technicznego Roweru zostanie dokonana w siedzibie Serwis GZM, a pisemny protokół zwrotu Roweru dostarczony zostanie Klientowi w celu akceptacji pocztą elektroniczną. Jeżeli Klient nie zaakceptuje protokołu w ciągu 3 dni Serwis GZM uznaje, Klient go zaakceptował. Opłata serwisowa zostanie pobrana zgodnie z Cennikiem, a płatność dokonana przy podpisaniu protokołu.

20. Wybór sposobu zwrotu Roweru należy do Klienta i powinien zostać uzgodniony z Serwis GZM przed zakończeniem okresu najmu. W przypadkach określonych w Cenniku zostanie naliczona Opłata serwisowa zgodnie z Cennikiem.

21. Zwracany Metrorower elektryczny powinien być w dobrym stanie wizualnym, bez widocznych zabrudzeń.

22. Jeśli Rower nie zostanie zwrócony na czas, Serwis GZM wyśle do Klienta dwa przypomnienia mailowe, wyznaczając dodatkowy termin 3 dni roboczych na zwrot. Jeżeli rower nie zostanie zwrócony po tym czasie, sprawa zostanie zgłoszona na Policję jako przywłaszczenie mienia. Niezależnie od tego, za każdy dzień naliczona zostanie opłata dodatkowa zgodnie z cennikiem.

23. Podczas zwrotu Roweru w siedzibie Serwis GZM, Serwis GZM dokona weryfikacji stanu technicznego roweru i sporządzi pisemny protokół zwrotu Roweru. Protokół ten porówna stan roweru z jego stanem w dniu wydania. Określi również wysokości naliczonych opłat dodatkowych oraz opłat serwisowych dot. kosztów napraw i części. Protokół podpisuje osoba przyjmująca Rower, wyznaczona przez Serwis GZM. Podpisanie protokołu przez Klienta oznacza akceptację stwierdzonych w nim usterek i uszkodzeń oraz wysokości naliczonych opłat dodatkowych i serwisowych, z uwzględnieniem zapisów ust. 26 i 27.

24. Jeżeli nie zostały naliczone opłaty dodatkowe kaucja zostanie zwrócona Klientowi:

a) w przypadku gdy wpłaty kaucji dokonano przelewem bankowym – na konto, z którego dokonano płatności, w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia zwrotu Roweru. Klient może wskazać inne konto do zwrotu kaucji, zgłaszając zmianę numeru konta drogą mailową najpóźniej w dniu zwrotu roweru.

b) w przypadku wpłaty kaucji za pośrednictwem terminalu lub płatności online – na rachunek wskazany każdorazowo przez Klienta drogą mailową, w terminie do 14 dni od daty otrzymania maila z rachunkiem bankowym

25. Każdorazowo GZM wystawi Klientowi fakturę na naliczone opłaty dodatkowe i w dacie wystawienia faktury potrąci odpowiednią kwotę z kaucji. W przypadku gdy kaucja nie będzie wystarczająca na pokrycie opłat dodatkowych Klient reguluje pozostałą część powstałej należności w terminie 7 dni kalendarzowych (od daty otrzymania faktury). Faktura zostanie przesłana na adres e-mail wskazany przez Klienta podczas rezerwacji roweru.

26. W przypadku naliczenia opłaty serwisowej Serwis GZM będzie dochodził od Klienta pokrycia również tych kosztów, w wysokości zgodnej z Cennikiem. Serwis GZM wystawi Klientowi fakturę w wysokości kosztów usługi, w której ustali termin płatności. Klient zobowiązany jest do zapłaty faktury w terminie.

27. W przypadku nieterminowej zapłaty opłat dodatkowych oraz opłat serwisowych Klient będzie musiał zapłacić odsetki ustawowe za opóźnienie.

28. Ponowne wypożyczenie roweru nie będzie możliwe do momentu spłaty ewentualnego zadłużenia.

§4

OBOWIĄZKI KILENTA

1. Obowiązkiem Klienta jest kontrola stanu technicznego roweru w okresie najmu w tym szczególności:

a) czy nie ma poluzowanych części,

b) ciśnienia powietrza w oponach,

c) prawidłowego działanie świateł (przednich i tylnych),

d) obecności i widoczności urządzeń odblaskowych (tylnych i bocznych),

e) prawidłowego funkcjonowanie dzwonka, układu hamulcowego i panelu sterującego.

2. Klient zobowiązany jest do zgłoszenia każdej usterki lub uszkodzenia roweru nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu jej wykrycia, kontaktując się z Serwis GZM telefonicznie lub poprzez e-mail na adres: metrorowerelektryczny@transportgzm.pl. Po zgłoszeniu usterki, jeżeli będzie to wymagane, Klient dostarczy Rower do Serwisu GZM lub w uzasadnionych przypadkach, uzgodni z Serwisem GZM miejsce odbioru Roweru przez serwisanta. Jeżeli, serwisant stwierdzi, że awaria roweru jest wynikiem uszkodzenia, a nie usterki, Klient zostanie obciążony opłatą serwisową za odbiór Roweru zgodnie z Cennikiem.

3. Klient nie może sam naprawiać Roweru ani zlecać jego napraw osobom trzecim.

4. Klient nie może do Roweru mocować przyczepki rowerowej.

5. Do Roweru Klient może zamontować koszyk lub fotelik dla dzieci z maksymalnym obciążeniem do 15 kg. Za ich używanie dodatkowo odpowiedzialny jest Klient.

6. Na wezwanie GZM i po uzgodnieniu terminu z Klientem, Klient musi przekazać Rower do serwisu.

7. Serwis GZM naprawi usterkę w ramach Umowy lub wymieni Rower:

a) w ciągu 2 dni roboczych od dostarczenia Roweru do serwisu GZM, po uprzednim przekazaniu zgłoszenia o usterce;

b) w ciągu 4 dni roboczych od przekazania zgłoszenia, w przypadku zabrania Roweru przez serwis GZM z lokalizacji wskazanej przez Klienta.

8. Odbiór naprawionego Roweru będzie możliwy we wskazanej przez Serwis GZM lokalizacji, po uprzednim kontakcie z Klientem. W uzasadnionych przypadkach, w których naprawa usterki będzie wymagała dłuższego czasu, Klient zostanie poinformowany o tym fakcie w ciągu 2 dni roboczych od odbioru roweru. W przypadku zaistnienia wskazanych okoliczności, okres rozliczeniowy Klienta zostanie wydłużony o czas trwania naprawy usterki.

9. Klient musi odebrać naprawiony Rower w ciągu 7 dni roboczych od momentu otrzymania informacji o zakończeniu naprawy. Jeśli Rower nie zostanie odebrany w tym terminie, Umowa zostanie uznana za zakończoną.

10. GZM nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub krzywdy poniesione przez

Klienta w wyniku niewłaściwego korzystania z Roweru.

11. W przypadku zniszczenia bądź uszkodzenia Roweru w wyniku wypadku komunikacyjnego z winy Klienta, ponosi on koszty zakupu Roweru bądź doprowadzenia Roweru do stanu sprzed wypadku.

12. W przypadku kradzieży Roweru, baterii lub wyświetlacza, Klient musi zgłosić ten fakt Serwisowi GZM oraz Policji bez zbędnej zwłoki, przekazać Serwisowi GZM klucz do blokady i/lub baterii oraz poinformować Serwis GZM o wszystkich okolicznościach kradzieży Roweru.

13. Klient zobowiązuje się ściśle współpracować z Serwis GZM i Policją w celu odnalezienia

roweru i wykrycia sprawcy.

14. Jeżeli w toku postępowania okaże się, że Rower nie został prawidłowo zabezpieczony przed kradzieżą, tj. w sposób zgodny z Regulaminem, GZM obciąży Klienta kwotą odpowiadającą całkowitej wartości Roweru w wysokości podanej w Cenniku.

§5

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej: RODO) informujemy, iż:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (dalej jako: GZM), z siedzibą przy ul. Barbary 21A, 40-053 Katowice, adres email: kancelaria@metropoliagzm.pl, strona internetowa: bip.metropoliagzm.pl.

2) Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: daneosobowe@metropoliagzm.pl, pozostałe dane jak wyżej.

3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

a) rezerwacja roweru, zawarcie i realizacja Umowy (w tym Regulaminu DWR) – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO,

b) rozliczenia płatności za usługę wypożyczenia roweru, w tym wystawienie

c) faktury VAT – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,

d) obsługa reklamacji – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,

e) ustalanie oraz dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO,

f) archiwizacja dokumentacji – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

4) Zakres przetwarzanych danych:

a) imię, nazwisko, gmina, nr telefonu, adres e-mail (w celu dokonania rezerwacji);

b) imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania, ostatnia lokalizacja GPS roweru, inne dane przekazane przez Klienta (w celu zawarcia i realizacji Umowy wypożyczenia roweru zgodnie z Regulaminem;

c) imię i nazwisko właściciela rachunku bankowego oraz dodatkowo IBAN i SWIFT/BIC w przypadku konta zagranicznego (w celu rozliczenia płatności) gdy będzie on inny, a niżeli Klient;

d) imię, nazwisko, adres zamieszkania (w celu wystawienia faktury VAT);

e) imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz pozostałe dane osobowe udostępnione administratorowi (w celu ustalania oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami).

5) Podmiotem realizującym prowadzenie DWR jest Serwis GZM Sp. o. o.

6) Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych oraz podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora, w szczególności usługi informatyczne, kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym, operatorom pocztowym lub kurierom w przypadku korespondencji papierowej, bankom w zakresie realizacji płatności.

7) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji Umowy lub do skutecznego wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a po jej zakończeniu lub rozwiązaniu przez okres wynikający z przepisów rachunkowo-podatkowych lub archiwizacji, tj. przynajmniej 5 lat, od rozwiązania lub zakończenia Umowy. Dane dotyczące ostatniej lokalizacji oraz alerty

będą przechowywane do czasu zakończenia Umowy. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania w przypadku przetwarzania Pani/Pana danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, w prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8) Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia i realizacji Umowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zawarcia lub realizacji Umowy.

9) Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Dane dotyczące lokalizacji roweru są wykorzystywane do monitorowania czy rower opuścił obszar Rzeczpospolitej Polskiej oraz poziom naładowania baterii – w tym jej niski stan – komunikat poniżej 3.7V. Po otrzymaniu informacji o tym, że rower opuścił obszar Rzeczpospolitej Polskiej podejmowane są próby nawiązania z Panią/ Panem kontaktu (drogą telefoniczną oraz e-mailową na wskazane w Umowie dane) w celu weryfikacji sytuacji. W przypadku braku skutecznego kontaktu uznaje się, że rower opuścił zgodnie ze wskazaniem GPS dozwolony obszar, co skutkuje zastosowaniem poniższych konsekwencji:

a) zastosowanie kar umownych; lub

b) rozwiązanie Umowy z Pani/Pana winy; lub

c) zgłoszeniu Policji podejrzenie kradzieży lub kradzież; lub

d) zdalne wyłączenie wspomagania roweru.

Skip to content