Regulamin

Regulamin Długoterminowej Wypożyczalni Metrorower elektryczny

§1

DEFINICJE

Definicje pojęć użytych w niniejszym Regulaminie:

  1. DWR – należy przez to rozumieć skróconą nazwę przedsięwzięcia pn. Długoterminowa Wypożyczalnia „Metrorower elektryczny” obejmującego wynajem, serwis oraz zarządzanie flotą rowerów elektrycznych będących własnością GZM.
  2. Regulamin – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin opisujący reguły i warunki korzystania z DWR oraz zakres praw i odpowiedzialności Klienta. Akceptacja Regulaminu i spełnienie wszystkich warunków w nim określonych stanowi podstawę i warunek zezwolenia na korzystanie przez Klienta z DWR.
  3. Umowa – należy przez to rozumieć Umowę zawieraną pomiędzy Klientem a Wypożyczającym, której przedmiotem jest długoterminowy wynajem roweru.
  4. Klient – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat, posiada pełną zdolność do czynności prawnych, mieszka na terenie GZM, zaakceptowała Regulamin i poprzez zawarcie Umowy przystąpiła do DWR na warunkach określonych w Regulaminie i Umowie.
  5. zwrot roweru – należy przez to rozumieć – zwrócenie przez Klienta Metroroweru elektrycznego w wyznaczonym przez Serwis GZM miejscu.
  6. okres rozliczeniowy (okres najmu) – należy przez to rozumieć okres jednego miesiąca, przy czym miesiąc odpowiada 30 kolejnym dniom kalendarzowym, liczonym od dnia wydania Metroroweru elektrycznego, który datą odpowiada dniowi zawarcia Umowy. W przypadku, gdy koniec okresu rozliczeniowego przypada na dzień wolny od pracy, Umowa zostaje wydłużona do pierwszego dnia roboczego przypadającego po dniu wolnym.
  7. GZM zwana również Wypożyczającym– należy przez to rozumieć Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię podmiot zarządzający DWR, obejmujący swoim obszarem gminy wchodzące w skład GZM.
  8. Serwis GZM – należy przez to rozumieć podmiot realizujący prowadzenie DWR w imieniu GZM na podstawie, Umowy Nr PI/195/2024 o prowadzenie długoterminowej wypożyczalni rowerów, zawartej w dniu 30.12.2024 r., z siedzibą przy ul. Wojska Polskiego 8, 41-200 Sosnowiec.
  9. Strona Internetowa – witryna metrorowerelektryczny.transportgzm.pl
  10. Adres e-mail – metrorowerelektryczny@transportgzm.pl
  11. usterka – należy przez to rozumieć losowy defekt powstały wskutek normalnego korzystania z roweru lub baterii (m.in. przebita dętka, zużyte klocki hamulcowe, zużyty/urwany łańcuch, rozregulowana przerzutka, pęknięta szprycha, scentrowane koło).
  12. uszkodzenie – należy przez to rozumieć defekt roweru, baterii lub ładowarki spowodowany ich nieprawidłowym używaniem przez Klienta lub powstały wskutek zdarzenia losowego. Za uszkodzenie może być również uważany brak istniejących elementów wyposażenia roweru (m.in. baterii, siodełka, przedniej lampki, podpórki).
  13. weryfikacja Klienta– pierwszy etap weryfikacji Klienta przeprowadza Serwis GZM najpóźniej w dniu złożenia rezerwacji roweru na podstawie złożonego przez klienta upoważnienia w myśl przepisów art. 24 ust. 1 Ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (tj. Dz.U.2020 poz. 389 ze. zm.) oraz na podstawie art. 105 ust. 4a i 4a1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (tj. Dz.U.2019 poz. 2357 ze zm.) w związku z art. 13 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych. W pierwszym etapie weryfikacji Klient zobowiązany jest do podania następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu na podstawie których zostanie wygenerowany indywidualny numer ID.
    -drugi etap weryfikacji Klienta następuje w momencie potwierdzenia rezerwacji oraz weryfikacji w BIK poprzez podanie nr PESEL a następnie podpisania Umowy i odbioru roweru, należy przez to rozumieć sprawdzenie przez pracownika Serwis GZM, zgodności danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym na stronie internetowej lub poprzez adres e-mail z okazanym przez Klienta dokumentem tożsamości. Rower nie zostanie wydany Klientowi w przypadku, gdy:
    1) imię i nazwisko nie są zgodne z dokumentem tożsamości,
    2) istnieje podejrzenie, że dokumentem tożsamości posługuje się osoba nieuprawniona do jego posiadania,
    3) Klient posiada zaległości w systemie BIK.
  14. abonament – należy przez to rozumieć wynagrodzenie płacone przez Klienta na rzecz GZM w zamian za wynajem roweru na podstawie Umowy, w formie przelewów bankowych.
  15. kaucja – należy przez to rozumieć nieoprocentowane zabezpieczenie o charakterze pieniężnym wpłacane na konto GZM przed odebraniem roweru, w formie przelewów bankowych, służące do pokrycia roszczeń GZM związanych z niewywiązywaniem się Klienta z postanowień Umowy i Regulaminu.
  16. rower – należy przez to rozumieć Metrorower elektryczny o maksymalnej nośności 125 kg wraz z bagażem, udostępniony Klientowi przez Serwis GZM w ramach Umowy, przeznaczony do użytku dla osób pełnoletnich.
  17. Cennik – cennik Długoterminowej Wypożyczalni „Metrorower elektryczny”, określający szczegółowo cenę abonamentu, opłat dodatkowych w ramach DWR oraz kosztów napraw i części, stanowiący załącznik do Regulaminu.

§2

REZERWACJA I ZAWARCIE UMOWY

  1. Rezerwacja – Przed zawarciem Umowy Klient dokonuje rezerwacji roweru na stronie metrorowerelektryczny.transportgzm.pl lub drogą mailową na adres e-mail metrorowerelektryczny@transportgzm.pl. W treści maila Klient zobowiązany jest wskazać: imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail do korespondencji, nr PESEL (w celu weryfikacji w BIK). Po przesłaniu rezerwacji w sposób wyżej określony, weryfikacji w BIK oraz potwierdzeniu wpłynięcia przedpłaty na kaucję oraz przedpłaty na abonament możliwe jest zawarcie umowy. Klient jest informowany o takiej możliwości droga e-mail lub telefonicznie.
    -W przypadku, w którym liczba chętnych na wynajem rowerów przekroczy pierwszą pulę 250 rowerów, zostanie przeprowadzone losowanie. W formie losowania zostanie rozdysponowana jedynie pierwsza pula 250 sztuk rowerów. Kolejne rowery będą udostępniane Klientom zgodnie z zapisami ust.9 niniejszego paragrafu,

    -Warunkiem zawarcia Umowy jest dokonanie przedpłaty za wypożyczenie roweru zgodnie z Cennikiem oraz dokonanie przedpłaty kaucji zwrotnej w wysokości zgodnej z Cennikiem. W momencie podpisania Umowy uregulowaną przedpłatę zalicza się na poczet abonamentu i kaucji. Terminem płatności jest dzień podpisania Umowy,

    -Płatność należy wykonać przelewem na rachunek, prowadzony w Santander Bank Polska S.A., o numerze: 02 1090 1186 0000 0001 6145 1747,

    -Tytuł przelewu: Rezerwacja roweru, [Numer rezerwacji], [Imię i nazwisko], [Wysokość kaucji],

2. Umowa może być zawarta wyłącznie przez osobę fizyczną, która:

1) ukończyła 18 lat,

2) posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

3) mieszka na terenie Gmin wchodzących w skład GZM.

3. Klient jest zobowiązany odebrać Metrorower elektryczny osobiście. Nie dopuszcza się wydania roweru osobie trzeciej na podstawie pełnomocnictwa/upoważnienia.

4. Serwis GZM wyda Klientowi Metrorower elektryczny w pełni zdatny do używania i dopuszczony do ruchu. Serwis GZM informuje Klienta o stanie roweru w pisemnym protokole stanowiącym załącznik do Umowy. Protokół podpisywany jest czytelnie imieniem i nazwiskiem przez Klienta oraz przez osobę wydającą rower, wyznaczoną przez Serwis GZM.

5. Jeden Klient może zawrzeć Umowę tylko na jeden Metrorower elektryczny jednocześnie.
6. Klient nie jest uprawniony do przekazywania roweru, m.in. do używania, najmu, dzierżawy osobom trzecim, jak również dokonania cesji Umowy.
7. Klient jest odpowiedzialny za przekazanie wniosku o zmianę danych znanych Serwis GZM, takich jak nazwisko, numer telefonu czy e-mail, nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od momentu zmiany danych.
8. Poprzez akceptację Regulaminu Klient oświadcza, że posiada uprawnienia wymagane przez prawo do poruszania się rowerem po drogach publicznych, jak również posiada odpowiednie umiejętności pozwalające na bezpieczną jazdę.
9. Kolejność rezerwacji po zwrocie roweru:
1) Po zwrocie roweru przez Klienta trafia on ponownie do puli dostępnych rowerów,
2) Pierwszeństwo w rezerwacji mają użytkownicy znajdujący się na liście oczekujących, zgodnie z kolejnością zgłoszeń,
3) Każdy użytkownik z listy oczekujących otrzyma informację o dostępności roweru oraz 3-dniowy termin na podjęcie decyzji o jego wypożyczeniu,
4) W przypadku braku decyzji w wyznaczonym czasie, prawo do rezerwacji przechodzi na kolejnego użytkownika z listy.

10. Klient zobowiązuje się do korzystania z roweru zgodnie z prawem, zgodnie z jego przeznaczeniem oraz z zachowaniem należytej staranności, dbając o to, aby nie doprowadzić do jego uszkodzenia lub zniszczenia. Zobowiązuje się także do używania roweru w taki sposób, aby nie stwarzać zagrożenia dla siebie, jak i innych uczestników ruchu. W przypadku korzystania z roweru niezgodnie z Regulaminem, Klient zostanie wezwany do zapłaty opłat dodatkowych, kosztów części i kosztów ich wymiany wyszczególnionych w Cenniku. Opłaty dodatkowe mogą podlegać potrąceniu z wpłaconej kaucji.

§3

WARUNKI KORZYSTANIA Z ROWERU

  1. Zabronione jest korzystanie z roweru przez osoby będące w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii oraz leków, które z definicji zabraniają kierowania pojazdami lub zalecają powstrzymanie się od kierowania pojazdami.
  2. Metrorower elektryczny jest przeznaczony do używania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  3. Korzystanie z Metroroweru elektrycznego może się odbywać wyłącznie w celach prywatnych, niekomercyjnych, niezwiązanych z działalnością gospodarczą. Klient zobowiązany jest do pokrycia wszystkich szkód i kar związanych z używaniem roweru przez osoby, którym udostępnił rower.
  4. Metrorower elektryczny przeznaczony jest do użytku w ruchu miejskim, zwłaszcza drogach rowerowych, na nawierzchniach bitumicznych i utwardzonych. Klient nie powinien korzystać z roweru na nawierzchniach gruntowych poza drogami publicznymi, w szczególności w lesie lub terenach trudno dostępnych.
  5. Klient nie może dokonywać żadnych zmian w rowerze, których nie można usunąć bez uszkodzenia roweru oraz nie wolno mu w jakikolwiek sposób ingerować w panel sterowania i/lub oprogramowanie roweru.
  6. Metrorower elektryczny jest wyposażony w zabezpieczenie blokadą typu O-lock z łańcuchem, zamykane jednym kluczem. Klient w jednym czasie może posiadać tylko jeden egzemplarz klucza do blokady.
  7. Klient w ciągu maksymalnie 24 godzin od zauważenia zgubienia klucza powinien zgłosić ten fakt do Serwis GZM e-mailem na adres metrorowerelektryczny@transportgzm.pl. Klient zostanie obciążony opłatą dodatkową za zgubienie klucza do roweru w wysokości wskazanej w Cenniku oraz w terminie 2 dni roboczych zostanie poinformowany o możliwej dacie wymiany zabezpieczenia. Okres rozliczeniowy w tym przypadku nie ulega wydłużeniu.
  8. Jeżeli zagubiony klucz zostanie znaleziony, należy o tym fakcie bezzwłocznie poinformować GZM oraz dostarczyć klucz w miejsce wskazane przez Serwis GZM. Uiszczona opłata dodatkowa, o której mowa w ust.7, nie podlega zwrotowi.
  9. Pozostawiając Metrorower elektryczny na ulicy lub w innych ogólnie dostępnych miejscach, należy go zabezpieczyć poprzez blokadę tylnego koła oraz przymocowanie ramy roweru dołączonym łańcuchem do stojaka rowerowego lub uchwytu/rzeczy trwale przymocowanej do gruntu;
  10. Po zmroku, gdy Metrorower elektryczny jest pozostawiony na ulicy lub w ogólnie dostępnych miejscach publicznych, bateria nie może być wpięta do roweru.
  11. Baterię roweru elektrycznego należy ładować za pomocą ładowarki wydanej Klientowi przy odbiorze roweru, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa oraz zgodnie z instrukcją zawartą w Umowie. Każdorazowo przed wpięciem baterii do roweru, Klient powinien sprawdzić, czy w ramie roweru nie zgromadziła się woda. W przypadku zgromadzenia się wody należy ją usunąć przed wpięciem baterii. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego używania, opłata za zniszczenie baterii zostanie naliczona zgodnie z Cennikiem.
  12.  W dniu wydania roweru, w obecności pracownika Serwis GZM, dokonywany jest wspólny odczyt licznika rowerowego wszystkich dotychczas przejechanych kilometrów przez rower (ODO). W trakcie zwrotu roweru liczba przejechanych kilometrów jest ponownie weryfikowana i w razie stwierdzenia przekroczenia miesięcznego limitu, Klient jest zobowiązany do wniesienia opłaty dodatkowej w wysokości podanej w Cenniku.
  13.  Metrorower elektryczny jest wyposażony w urządzenie GPS, a informacja na ten temat jest zawarta w Umowie podpisanej z Klientem. System GPS umożliwia GZM monitorowanie lokalizacji roweru w przypadku podejrzenia jego utraty, kradzieży, nieuprawnionego użycia, a także ustalenie położenia roweru, który uległ uszkodzeniu lub awarii. W celu wykrywania potencjalnych przypadków utraty lub kradzieży roweru, system GPS wykorzystuje odpowiednie filtry analityczne, które analizują ruch, lokalizację oraz sposób używania roweru w czasie rzeczywistym.
  14. Klient zobowiązany jest do pokrycia wszystkich szkód, kosztów napraw i opłat dodatkowych związanych z używaniem roweru wynikających z nieprzestrzegania przepisów prawa obowiązujących w Polsce lub naruszenia Regulaminu, w szczególności wszelkich kosztów, kar, mandatów oraz opłat administracyjnych wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym.
  15. Umowa jest zawierana na czas określony, tj. 1 miesiąc z zastrzeżeniem §4 ust. 8 Regulaminu.  Umowa zostaje zawarta w dniu wydania roweru. Jeden miesiąc najmu odpowiada 30 dniom kalendarzowym.
  16. Klient jest zobowiązany do zwrotu roweru oraz wszelkich urządzeń wydanych w ramach Umowy najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania Umowy. Zwrot może nastąpić poprzez:
  17. Dostarczenie roweru osobiście – Klient przekazuje Metrorower elektryczny do serwisu rowerowego przy ul. Wojska Polskiego 8 w Sosnowcu, w dni robocze w godzinach pracy serwisu. Dopuszcza się zwrot roweru przez osobę trzecią, na podstawie pisemnego upoważnienia wydanego przez Klienta,
  18. Odbiór Metroroweru elektrycznego przez Serwis GZM – Klient może zgłosić potrzebę odbioru roweru przez Serwis GZM. W takim przypadku termin i miejsce odbioru zostaną ustalone indywidualnie, a odbiór zostanie potwierdzony protokołem zdawczo-odbiorczym sporządzonym przez przedstawiciela Serwis GZM.

Wybór sposobu zwrotu roweru należy do Klienta i powinien zostać uzgodniony z Serwis GZM przed zakończeniem okresu rozliczeniowego. W przypadkach określonych w Cenniku zostanie naliczona Opłata dodatkowa,

  • W przypadku braku zwrotu roweru w terminie Serwis GZM wyśle do Klienta dwa ponaglenia, wyznaczając dodatkowy termin 3 dni roboczych na zwrot. Jeśli rower nadal nie zostanie zwrócony, sprawa zostanie zgłoszona na Policję jako przywłaszczenie mienia.
  • Podczas zwrotu roweru, Serwis GZM dokona weryfikacji stanu technicznego roweru i sporządzi pisemny protokół zwrotu roweru, porównując stan techniczny roweru ze stanem w dniu jego wydania. W protokole ustala się również tytuły i wysokości naliczonych opłat dodatkowych oraz kosztów napraw i części. Protokół podpisywany jest czytelnie imieniem i nazwiskiem przez osobę przyjmującą rower, wyznaczoną przez Serwis GZM. Podpisanie protokołu przez Klienta oznacza, że zgadza się z stwierdzonymi w protokole usterkami i uszkodzeniami, z zastrzeżeniem przepisów ust. 19. Jeśli nie zostaną wykryte żadne uszkodzenia, w ciągu 14 kalendarzowych dni na konto, z którego została dokonana płatność zostanie Klientowi zwrócona kaucja, przy czym Klient może wskazać inne konto do zwrotu kaucji. Zmiana numeru konta jest możliwa poprzez przekazanie pisemnego wniosku o zamianę konta w dniu zwrotu roweru.
  • Zwracany Metrorower elektryczny powinien być w dobrym stanie wizualnym, bez widocznych zabrudzeń.
  •  W przypadku naliczenia opłaty dodatkowej Serwis GZM będzie dochodził od Klienta pokrycia również tych kosztów, w wysokości zgodnej z Cennikiem. GZM każdorazowo wystawi klientowi fakturę na naliczone opłaty dodatkowe i w dacie wystawienia faktury dokona rozliczenia płatności poprzez potrącenie z kwoty kaucji. Jeżeli wysokość kaucji będzie niewystarczająca Klient zobowiązany jest do zapłaty pozostałej części powstałej należności w nieprzekraczalnym terminie 7 dni kalendarzowych (od daty otrzymania faktury). Wystawiona przez GZM faktura zostanie doręczona Klientowi poprzez przesłanie jej na adres e-mail wskazany przez Klienta podczas rezerwacji roweru. W przypadku nieterminowej zapłaty przedmiotowego zobowiązania Klient będzie zobowiązany do zapłaty odsetek ustawowych za opóźnienie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • W przypadku wystąpienia konieczności wykonania bieżących napraw Serwis GZM będzie dochodził od Klienta pokrycia również tych kosztów napraw, w wysokości zgodnej z Cennikiem. Wówczas Serwis GZM każdorazowo wystawi klientowi fakturę w wysokości kosztów napraw i ich części i w dacie wystawienia faktury dokona ustalenia terminu płatności. Klient zobowiązany jest do zapłaty wystawionej faktury w terminie określonym w przedmiotowej fakturze. W przypadku nieterminowej zapłaty przedmiotowego zobowiązania Klient będzie zobowiązany do zapłaty odsetek ustawowych za opóźnienie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • W przypadku, gdy Metrorower elektryczny nie zostanie zwrócony w ostatnim dniu obowiązywania Umowy, GZM nałoży opłatę dodatkową, w wysokości określonej w Cenniku, za każdy dzień opóźnienia w zwrocie roweru.
  • Faktury wystawiane będą w formie elektronicznej i dostarczane na adres mailowy podany w Umowie.
  • Ponowne wypożyczenie roweru nie będzie możliwe do momentu spłaty ewentualnego zadłużenia wynikającego z poprzedniego rozliczenia Umowy.

OBOWIĄZKI KILENTA

1. Obowiązkiem Klienta jest sprawdzanie czy rower pozostaje w dobrym i bezpiecznym stanie przez cały okres trwania Umowy.

2.  Klient zobowiązany jest do zgłoszenia każdej usterki lub uszkodzenia roweru nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu jej wykrycia, kontaktując się z Serwisem GZM telefonicznie lub e-mailem na adres: metrorowerelektryczny@transportgzm.pl

Po zgłoszeniu usterki Klient powinien dostarczyć Metrorower elektryczny do Serwisu GZM lub w uzasadnionych przypadkach, uzgodnić z Serwisem GZM miejsce odbioru roweru przez serwisanta. Jeżeli w procesie weryfikacji i oględzin roweru, serwisant uzna, że awaria roweru jest wynikiem uszkodzenia a nie usterki, Klient zostanie obciążony opłatą dodatkową za odbiór roweru zgodnie z Cennikiem.

W przypadku wykrycia uszkodzenia, Serwis GZM będzie żądał poniesienia kosztów napraw oraz części niezbędnych do przywrócenia roweru do pierwotnego stanu zgodnie z Cennikiem stanowiącym załącznik do Regulaminu.

3. Serwis GZM nie wyraża zgody na dokonywanie samodzielnych napraw usterek lub uszkodzeń roweru przez Klienta, jak również zlecania napraw osobom trzecim.

4. Serwis GZM nie wyraża zgody na montaż przyczepki rowerowej do roweru.

5. Serwis GZM dopuszcza zamontowanie do bagażnika roweru koszyka lub fotelika dla dzieci z maksymalnym obciążeniem do 15 kg. Za używanie dodatkowo zamontowanych elementów odpowiedzialność ponosi Klient.

6. Obowiązkiem Klienta jest bieżące monitorowanie czy rower pozostaje w dobrym i bezpiecznym stanie przez cały okres trwania Umowy, mając na uwadze w szczególności:

1) Przekazanie Metroroweru elektrycznego do przeglądu każdorazowo na wezwanie serwisu GZM,

2) Sprawdzanie, czy nie ma poluzowanych części,

3) Odpowiednie ciśnienie w oponach,

4) Prawidłowe działanie świateł (przednich i tylnych),

5) Obecność i widoczność urządzeń odblaskowych (tylnych i bocznych),

6) Prawidłowe funkcjonowanie dzwonka, układu hamulcowego i panelu sterującego.

7. Serwis GZM naprawi usterkę w ramach Umowy lub wymieni Metrorower elektryczny:

1) w ciągu 2 dni roboczych od dostarczenia roweru do serwisu GZM w godzinach jego pracy, po uprzednim przekazaniu zgłoszenia o usterce,

2) w ciągu 4 dni roboczych od przekazania zgłoszenia, w przypadku zabrania roweru przez serwis GZM z lokalizacji wskazanej przez Klienta.

8. Odbiór naprawionego Metroroweru elektrycznego będzie możliwy we wskazanej przez Serwis GZM lokalizacji, po uprzednim kontakcie z Klientem. W uzasadnionych przypadkach, w których naprawa usterki będzie wymagała dłuższego czasu, Klient zostanie poinformowany o tym fakcie w ciągu 2 dni roboczych od odbioru roweru. W przypadku zaistnienia wskazanych okoliczności, okres rozliczeniowy Klienta zostanie wydłużony o czas trwania naprawy usterki. Klient ma 7 dni roboczych na odbiór naprawionego Metroroweru elektrycznego od momentu otrzymania informacji o zakończeniu naprawy. Po upływie tego terminu, jeśli rower nie zostanie odebrany, zostanie on zwrócony do puli dostępnych rowerów w wypożyczalni, a Umowa zostanie uznana za zakończoną.

9. Serwis GZM nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub krzywdy poniesione przez Klienta w wyniku korzystania z roweru.

10. W przypadku zniszczenia bądź uszkodzenia roweru w wyniku wypadku komunikacyjnego z winy Klienta, ponosi on koszty zakupu sprawnego roweru bądź doprowadzenia roweru do stanu sprzed wypadku.

11. Po zakończeniu jazdy Klient każdorazowo zobowiązany jest do zabezpieczenia Metroroweru elektrycznego w sposób określony w Regulaminie.

12. W przypadku kradzieży roweru i/lub baterii i/lub wyświetlacza, Klient będzie zobowiązany zgłosić ten fakt Serwisowi GZM oraz Policji bez zbędnej zwłoki, przekazać Serwisowi GZM klucz do blokady i/lub baterii oraz poinformować Serwis GZM o wszystkich okolicznościach kradzieży roweru.

13. Klient zobowiązuje się ściśle współpracować z Serwis GZM i Policją w celu odnalezienia roweru i wykrycia sprawcy.

14. Jeżeli w toku postępowania okaże się, że Metrorower elektryczny nie został prawidłowo zabezpieczony przed kradzieżą, tj. w sposób zgodny z Regulaminem, Serwis GZM obciąży Klienta kwotą odpowiadającą całkowitej wartości roweru w wysokości podanej w Cenniku.

Skip to content